Перейти до основного вмісту

Гриби

Відкритий виховний захід проведений в 3 класі.
Тема: Гриби: їстівні та отруйні. 
Чому восени добре ростуть гриби?

Мета: формувати в учнів уявлення про гриби; навчити розрізняти їстівні та отруйні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.

Обладнання: малюнки грибів, презентація «Гриби»? 2 кошика, відео «Загадки про гриби», «Мудрі казки про гриби», «Весела дитяча пісенька про гриби».  Набор літер –УСПІХ. Галявина: гриби, пеньки, пластикові квіти, живі квіти, картонні звірята, відео «Уроки тітоньки Сови».
Хід заняття

І. Організаційний момент

РАЗОМ
Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав.
Щоб свято пройшло не марно –
Працювати будем гарно.
Увагу і розум включаєм!
І швидко розпочинаєм!

Вчитель.
Створення ситуації успіху.
 - Дайте відповідь на запитання «Яким я хочу бачити себе на святі?» Одним словом. Відповідь повинна починатися з букви, яку отримали.

  У – уважні
  С – старанні,
 П – працьовиті,
 І  – інформовані,
Х –  хороші
 - Яке слово вийшло? УСПІХ 
                                       (картки з буквами учні прикріплюють на дошці).
 - Що необхідно аби досягти успіхів? (Вчитися)
- Тож бажаю вам успіхів!

ІІ. Хвилинка спостережень.
Вчитель.
-      Діти, яке сьогодні число?
-      Який  місяць?
-      Рік ?

Погляньте у вікно і ви побачите
-      Який стан неба?
-      Хто знає, яка сьогодні температура повітря?
-      Опади?  
Атмосфера  в залі дуже приємна. Всі здорові, задоволені і готові до роботи.
ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДОК
Учень 1. Відгадайте загадку.
В теплий дощик народився,
Парасолькою накрився.
Може б, з лісу пострибав,
Якби другу ногу мав.   (Гриб)


Учень 2.Помандруймо швидше вдаль,
Де зеленії верхівки
Підпирають небокрай.
Де берізка і ялина,
Сосон край, старих дубів,
Назбираємо ми з вами
Повні кошики … (грибів)

 Ви так голосно відповідали, що д нас пісенька завітала.             (3 клас)
Гриб, гриб, появись!
1. І великі і малі, і малі, і малі
Повдягалися в брилі, у брилі — так!
І дощу ці одноніжки, одноніжки, одноніжки
Не бояться ані трішки, ані трішки — так!
2. Ти, грибочок, появись, появись, появись,
Нам усім ти покажись, покажись — так!
В теплий дощик народився, народився, народився,
Парасолькою накрився, ти накрився — так!
3. Може б з лісу пострибав, пострибав, пострибав,
Якби другу ніжку мав, ніжку мав — так!
Ти, грибочок, появись, появись, появись,
Нам усім ти покажись, покажись — так!
 Вчитель.
-      Ви вже, напевно, зрозуміли, що сьогодні ми поговоримо про гриби. Ви навчитеся розрізняти їстівні та отруйні гриби. Ця інформація вам знадобиться у житті та допоможе  уберегтися від отруєнь грибами.
сьогодні на допомогу мені прийшли помічники:   Їжачок-лісовичок, еколог,


 


ВЧИТЕЛЬ.
-         Чи доводилося вам разом із дорослими збирати гриби?
-         Де можна збирати гриби?( у долинах, лісосмугах, лісах).

Еколог,
Найкраще збирати гриби в лісі. Як гарно в лісі! А ще краще коли йдеш лісом й час від часу натрапляєш на гриба. Але потрібно добре знати, коли , де, і які гриби збирати .
"Інтелектуальний кошик"
— Відкладіть у свій інтелектуальний кошик те, що ви почуєте про гриби.
Учень 3.
Гриби здавна вважають цінним продуктом харчування. У них білків більше, ніж у м’ясі. Кількість мінеральних речовин приблизно така сама, як у фруктах, а фосфору в них стільки ж, як і в рибі.
Гриби вивчає наука МІКОЛОГІЯ.

ВЧИТЕЛЬ .
- Як ви вважаєте , гриби - це жива чи нежива природа?    (Жива)
-          Чому? ( Гриби з’являються (народжуються) , ростуть і відмирають…)
Гриби не належать ані до рослин, ані до тварин. Це окрема група організмів.
Висновок:   Гриби – це окрема  група організмів
ВЧИТЕЛЬ .  Слова попросив Їжачок-лісовичок.

ЇЖАЧОК :  Я – веселий Їжачок,
Повна спина колючок,
А животик мій гладенький,
Я люблю діток розумненьких .
Тих, хто любить маму й тата.
Серед вас таких багато?
Хто уроки добре учить,
Хто малих звірят не мучить,
Отаких діток люблю я,
Отаких діток хвалю я.
Я із лісу йшов та йшов,
На свято до вас прийшов.
Розказати про грибочки,
Любі донечки й синочки!
Сценка Поганки й Мухомора
Бліда Поганка
Я-Поганка,гарна й молода!
В лісі з давніх давен проживаю
У сирій тимноті, в самоті, забутті!
Тут про мене ніхто не знає.
Я тягнусь до людей,
До маленьких дітей,
Подружитися з ними я хочу,
Хто скуштує мене,
Той навіки засне,
Не розплющить ніколи він очі!
Мухомор
Я — Мухомор — вояка!
Злодій та розбишака,
Червона шапка на бакир,
У лісі перший командир,
Усі мене тут знають, люблять, поважають,
Бо я, хоч і ледачий- з усіх грибів найкращий,
Моя біленька панно,ти зовсім не погана,
Не требе сумувати, будемо усіх лякати!
Ха-Ха-Ха
….                 Танго Поганки й Мухомора
Разом Поганка і Мухомор
І не буде у вас свята,
бо ми хитрі і завзяті…    Хі-хі -хі…
Гном

 

Ні діти ! Так цьому не бути, бо я знаю, це отруйні гриби
Ось зараз ми докажемо вам, що наші діти розрізняють, і знають всі гриби…
   ЕКОЛОГ
Гриби треба вміти збирати! Не виривати з корінням, а зрізати ніжку, щоб не пошкодити грибницю. Бо на тому місці більше не виросте гриб.
   Гриби – це корм для мешканців лісу (білочка за літо може насушити 1,5-2 тисячі грибів). А лосі лікуються мухоморами від червів - паразитів. Їх їдять кабани, олені, борсуки й дрібніші тварини.
   Гриби можна смажити, сушити і солити, варити.
Лісовичок. Друзі, хочете дізнатися, яке «частування» якось зварила відьма в нашому лісі?.
Смачний суп
Відьма суп варити вирішила:
Змій сушених покришила,
Розвела велике багаття
І поставила котел.
Між сосен і галявин
Зібрала відро поганок,
Поскакала за бугор,
Відшукала мухомор,
Для приправи - бузини,
Для отрути - блекоти,
Вовчих ягід повкорзини
І відмінної свіжої тіни...
Супчик вийшов той, що треба,
Цілих двадцять літрів отрути.

Висновок:Правильно збирайте гриби. Не знищуйте отруйні.

ВЧИТЕЛЬ.
- Коли грибів у лісі найбільше?»  (восени)

- Чому восени добре збирати гриби?  (проходять рясні дощі, земля стає вологою).

-  Де найкраще шукати гриби?( у вогких затінених місцях між березами, соснами і дубами).
Запам’ятайте!

Прислів’я про гриби                          (Діти змагаються прислів’ями. )
1.Боби не гриби: не посіявши, не зійдуть.
2. Буде дощик, буде й  гриб;
3. Біля лісу жити — голодному не бути..
4. Всяк грибок знає свій пеньок.
5. Всякий гриб в руки беруть, та не всякий гриб в кошик кладуть.                   6. Зрізаний під корінець  грибок – дає приплоду мішок.
7. Гриб не хліб, а ягода не трава.
8. Гриби на одній ніжці, не прийдуть самі в кошик.
9. Їж пиріг з грибами, а язик тримай за зубами.
10. Як пиріг з грибами, так все з руками..
11. Лісів немає, і гриб не народиться.
12. Люблять гриби за ніс водити.
13. Назвався грибок, лізь у кошик.
14. Не поклонясь до землі, і грибка не піднімеш.
15. Не ходи за грибами з відром, не губи лісове добро – клади їх у кошик, нехай дихають трошки.
16. По гриби з успіхом ходять!
17. Ростуть дітки, як грибки.
18. Хочеш грибок – лізь під кусток.
19. Де  дуби, там і гриби.                                                                                      20. Гриби – діти затінку.

УЧЕНЬ 4. В лісі гарно ти сліди,
Щоб не трапилось біди!
Бо не всі гриби одні:
Є отруйні й їстівні.  
«Мудрі казки про гриби тітоньки Сови»         ВІДЕО
УЧЕНЬ 5
 Даю вам кілька цінних порад!
     Ніколи не збирайте гриби без дорослих.
      Ніколи не їжте гриби без дозволу дорослих.
УЧЕНЬ 6.
Симптоми отруєння грибами:  головний біль;нудота;блювання;
висока температура.
Терміново телефонуйте 103 та викликайте швидку допомогу.
Пам’ятайте: Гриби накопичують шкідливі речовини з ґрунту й повітря. Тому обходьте навіть їстівні гриби, що виросли обабіч доріг, на смітниках, звалищах, поблизу місць зберігання отрутохімікатів, добрив, у зонах радіоактивного забруднення.
Висновок:  Ніколи не збирайте гриби без дорослих.             
Вибери гриб. Прикріпи на магнітну дошку.


  Осінь:

Ой, погляньте на галявину, скільки виросло грибів!!!
Тут і маслючки, і опеньки, і лисички і навіть мухомори.
Підійдем до них ближче і послухаєм їх розмову.
Боровик:
 Я гриб-боровик, маскуватись звик, 
Мусиш ліс обійти, щоб мене знайти,
Хто не вміє нас шукати, тим адресу можу дати.                                                              Ми і в лісі й на галяві, ніжка біла, верх смаглявий.
 Сироїжка: 
Я сироїжка, біла ніжка, у різний колір чепурюсь, Така тендітна, така я ніжна у руки візьмеш - я кришусь. Хто коштував хоч раз мене, забачить в лісі - не мине.

 Лисички: 
Ми лисички, жовті личка, ростом зовсім невеличкі, Не червиві, дуже чисті, не ховаємося в листі,
Хто на слід наш потрапляє, повен кошик назбирає.
 Мухомор:
Я мухомор - я людомор, червоний наче помідор,
Кашкет цяцькований, розлогий, а сам струнки і довгоногий. Серед урочища грибного не знайдеш красеня такого.
 Осінь: Скільки, Мухоморе, не хвались, а наші діти знають, які гриби їстивні, а які отруйні і ніколи тебе не підберуть.
Мухомор: А  зараз перевіримо які ви розумні .
Чи зможете ви  загадки відгадати?                    
Діти:    (ЗМОЖЕМО!! ЗМОЖЕМО!! ЗМОЖЕМО!!)

Загадки про гриби .                              ВІДЕО.

УЧЕНЬ 7
Отруйні опеньки на відмінну від їстівних не мають на своїй ніжці білого кільця і колір їхніх шапок – жовто – зелений, а у справжніх – жовто – коричневий.
  
УЧЕНЬ 8
Сатанинський гриб нагадує білий гриб. Червоний мухомор має дуже яскравий вигляд, його з іншими грибами сплутати дуже важко. Однак , і він дещо схожий на червоноголовця.
                             
        
  УЧЕНЬ 9
Найотруйніший гриб – бліда поганка! Отруєння цим грибом призводить до смерті . Гриб має шапку від блідо – зеленого до жовтого кольору, ніжка тхне гнилою картоплиною.
Змагання  (музика «Весела дитяча пісенька про гриби»)
(Діти діляться на дві команди)
Діти, в одну шеренгу – шикуйсь!
На перший, другий – полічись!

Конкурс 1.

«Назбирай у кошик грибів»

 

Дітям даються кошики. На «галявині» розкидані  малюнки  різноманітних грибів.
Дітям потрібно покласти в кошики лише  їстівні гриби.
Учасникам іншої команди треба закинути в чужий кошик отруйні гриби.
Виграє той, у кого будуть тільки їстивні гриби.

Конкурс 2.

2 команд. За сигналом  1 учасник біжить до стільчика, взяти гриб їстивний- прибігти до команди і покласти його в кошик. (під музику .Закінчує грати музика--- зупиняємо гру –лічимо у кого більше їстивних грибів, а хто отруївся.)

 Конкурс 3. «Кличемо того , хто заблукав у лісі -свистком»

Перелізти з кошиком у руках через обруч, свиснути у свисток (він лежить на стільчику) покласти свисток на стільчик, прибігти до команди, віддати кошик…


 Підсумок .              Гра «ТАК чи НІ»
— Чи добре запам’ятали, які гриби їстівні, а які отруйні?
Зараз перевіримо!

Підберезовик:
Підберезовик назвався,
Загорів, дивіться як.
У руденьку шапку вбрався,
Мене можна брати?            Так!

Мухомор:
На моїй червоній шляпці
Білі цяточки ясні.
Я красивий, мов у казці.
Мене візьмете ви?                 Ні!
Сироїжки кольорові
Сироїжки кольорові
Розрослися гарно як!
І зелені, й пурпурові.
Чи візьмете ви нас?         Так!


Бліда поганка:
Я родилась на світанку,
Доки трави росяні.
Звуть мене – бліда поганка.
Я подобаюсь вам?             Ні!

Лисички:
Ми жовтесенькі сестрички,
Любить нас поїсти всяк.
Бо грибочки ми – лисички.
Ви збираєте нас?                  Так!

Білий гриб:
Білий гриб міцний і дужий,
Як справжнісінький козак.
І мене всі хвалять дуже.
Справді я найкращий?                   Так?

Несправжні опеньки:
Хоч брехливі, теж опеньки,
І ростем в ті самі дні.
Ми яскраві і гарненькі.
Ну, беріть нас швидше!        Ні!

При природу бережи,
Завжди їй допоможи!
І рослинку, і гриба
Кожен хай оберіга!

Висновок:   Бережіть гриби!
Вони теж є частинкою живої природи.






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Про Шевченка, про Тараса». Сценарій виховного заходу для учнів 4 класу

Сценарій виховного заходу  для учнів 4 класу Тема. « Про Шевченка,  про Тараса» Мета. Вшанування пам’яті видатного художника слова, патріота України –            Т. Г. Шевченка; формування культури мовлення через красу і багатство Шевченкового слова; виховання любові до рідного краю, його природи, до світлого образу Тараса Шевченка; викликати бажання у молодого покоління читати твори Кобзаря. Обладнання. Святково прибрана світлиця,у центрі сцени на стіні прикрашений рушником портрет Тараса Шевченка, вишиті рушники та серветки, хліб-сіль на вишитому рушнику, виставка творів Т. Г. Шевченка,  ілюстрації малюнків учнів до творів Т. Г. Шевченка, плакат із надписом:   « Про Шевченка,  про Тараса», вислови: «І мене в сім’ї великій В сім’ї вольній, новій, Не забудьте пом’янути Незлим, тихим словом.» Т. Г. Шевченко «І на оновленій землі Врага не буде супостата, А ...

Чи можуть рослини захищатися? Охорона рослин

Чи можуть рослини захищатися? Охорона  рослин Мета: дослідити форми пристосування рослин до умов знищення їх у природі тваринами  та людиною; проаналізувати способи пристосування рослин до різних умов існування й залежність їх розвитку від природних умов у різні пори року; сформувати поняття про взаємодію рослин із неживою природою, пр. значення рослин для тварин, про їхню цінність для людини, про причини зникнення рослин і шляхи їх збереження в природі; навчити  досліджувати й виокремлювати певні об’єкти природи, узагальнювати знання, робити висновки та розвивати здатність сприймати красу  природи; навчити сприймати рослини в моральному, естетичному й пізнавальному аспектах; сформувати переконання в необхідності берегти рослинний світ та охороняти його. Обладнання: мультимедійна презентація учнівських проектів «Пристосування рослин до різних  умов середовища», мультимедійна презентація уроку «Червона книга України», картки із завданнями для роботи ...

Проект "Пташина їдальня"

ПРОЕКТ «ПТАШИНА ЇДАЛЬНЯ» Ревкова Світлана Йосипівна Характеристика проекту : за діяльністю: дослідницько-інформаційний, творчий; за кількістю навчальних предметів: міжпредметний; за кількістю учасників проекту, груповий; за характером контактів: внутрішній; зо тривалістю виконання: короткостроковий; за характером партнерських взаємодій: кооперативний. Мета та завдання: •           формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою; •           учити учнів знаходити необхідну інформацію в різноманітних джерелах знань; •           поглиблювати знання школярів за темою «Зимуючі птахи»; •           формувати уявлення про залежність життя птахів від поведінки людини; •   ...